De afdeling Bestuurs- en Management Ondersteuning zocht tijdelijke vervanging voor een beleidsmedewerkster Horeca en Evenementen die met zwangerschaps- en ouderschapverlof ging.
Opdracht
Gemeente Hellevoetsluis zocht tijdelijk vervanging tijdens het zwangerschaps- en ouderschapsverlof van één van haar medewerksters. In deze periode werd een adviseur van BHBW ingezet om de afdeling te ondersteunen. De gemeente Hellevoetsluis heeft de vergunning- en ontheffingverlening Horeca, Bijzondere wetten en APV ondergebracht bij de afdeling Bestuurs- en Managementondersteuning. De werkzaamheden bestonden onder meer uit het verwerken van aanvragen van Drank- en Horecavergunningen, exploitatievergunningen, aanwezigheidsvergunningen, evenementenvergunningen, art. 35 ontheffingen en loterijen. De gemeente Hellevoetsluis zocht ondersteuning bij het totale werkpakket.
Aanpak
Voor gemeente Hellevoetsluis kozen wij iemand die erg leergierig is, zaken snel op pakt en de gemeente kan vertegenwoordigen in diverse situaties. Onze adviseurs zijn flexibel inzetbaar, zodat men ook aanwezig kan zijn bij bezwaarschriftprocedures en overleggen met onder andere het bestuur. De inzet was gebaseerd op de vraag van de gemeente. Het grote voordeel van een BHBW adviseur is dat hij/zij de kennis van de hele organisatie meeneemt en die ook zonder meerkosten inzet.
Resultaat
Gemeente Hellevoetsluis had tijdens de verlofperiode van haar medewerkster een adequate vervanging, het loket kon continue worden bediend en de afdeling had een zorg minder. Kennis uit vergelijkbare situaties werd ingebracht en de adviseur werkte ook aan de actualisatie van werkprocessen. Uiteraard liep de productie van vergunningen en ontheffingen gewoon door. Van begin tot eind werden alle voorkomende werkzaamheden en lopende aanvragen tijdens deze periode uitgevoerd door onze tijdelijke vervanger.