Binnen de gemeente Tilburg was er o.a. door een doorontwikkeling van de afdeling en een verhoogde werkdruk door de impact van de coronamaatregelen op de horeca (terrassen) en evenementen vraag naar een ervaren adviseur die zowel op management als op inhoud kennis en stevigheid kon inbrengen.
Aanpak:
De coördinator ging aan de slag met het implementeren van de gewenste nieuwe manier van werken, inwerkomstandigheden nieuwe medewerkers verbeteren en bijdragen aan zicht op, en uitvoerbaarheid van de werkzaamheden als gevolg van de continue veranderende tijdelijke kaders Covid-19. Ook werd gewerkt aan een proces voor de nieuwe (tijdelijke) ontheffingsmogelijkheden en een op te zetten proces daarvoor. Samen met andere afdelingen werd gewerkt aan betere afstemming en communicatie onderling zodat het rendement beter werd en de klanten binnen en buiten beter met het team vergunningen konden samenwerken.
Resultaat:
De werkzaamheden van het team kwamen exacter in beeld, er was aandacht voor een goede werkverdeling en er werd gewerkt aan inzicht in beleid en de toepassing ervan. Ook het aanspreken van collega’s, feedback geven en ontvangen kreeg een plaats. De nieuwe coördinator die werd aangenomen kon door het uitwerken en starten van de nieuwe manier van werken met een warme overdracht instromen en het management werd ontlast en kon zich meer richten op de hoofdlijnen en de middellange toekomst.