De afdeling Publieksdiensten zocht op korte termijn een ervaren interim kracht voor het verlenen van vergunningen op grond van de Drank- en Horecawet en APV.
Opdracht
Gemeente Oldambt zocht door onvoorziene omstandigheden een interim medewerker op de afdeling Publiekszaken. De werkzaamheden bestonden onder andere uit het toetsen en beoordelen van vergunningaanvragen, het informeren van vergunningaanvragers over de procedure, het adviseren over het al dan niet toekennen van een vergunning en de procedurele afwikkeling van vergunningaanvragen.
Aanpak
Voor gemeente Oldambt kozen wij een ervaren adviseur die direct aan de slag kon gaan. De afdeling Publiekszaken zocht naar een medewerker die de functie zelfstandig kon uitvoeren. De door ons gekozen adviseur heeft bij verschillende gemeenten vergunningen verleend en kon daarom ook meteen in Oldambt aan de slag.
Resultaat
Zonder inwerkperiode konden de werkzaamheden in de gemeente Oldambt doorgaan. Binnen de wettelijke termijnen werden de aanvragen door onze adviseur afgehandeld. Naast het behandelen van vergunningaanvragen was onze adviseur ook een vraagbaak voor de gemeenteambtenaren én ondernemers uit de gemeente Oldambt over horecazaken. BHBW leverde adequate vervanging op het moment dat de gemeente Oldambt dat nodig had.